Rolul preturbator/(in)formativ al NTCI



Noile tehnologii ne ocupă tot mai mult timpul liber în mod constructiv dar mai ales distructiv.
Întradevăr aceste noi forme de comunicare şi informaţie ne sunt folositoare pentru cultura generală dar însă au o influenţă negativă asupra copiilor.Calculatorul şi mobilul sunt folosite pentru informare dar şi pentru"relaxare",cu"ajutorul"lor ne refugiem de această lume care prin poblemele oferite ne determină să plecăm pentru un moment din acest loc.Internetul şi jocurile video au prioritate în faţa orelor care ar trebui alocate informaţiei şi prelucrării ei într-un mod prin care poti dobândi noi competenţe care te pot ajuta pe viitor la realizarea unor proiecte de viitor(constructiv).
În mai multe studii descoperim că mintea tinerilor ajunge să fie dependenti de starea de pasivitate,de neconcentrare şi negândire care i-a fost indusă zilnic,câteva ceasuri,prin intermediul internetului.
Copilul nu poate rezista tentaţiei de a privi aceste tehnologii care fascinează,care au un caracter hipnotic şi care dau dependenţă,ei nu anticipează pericolul la care se expun.Ei au nevoie de cineva care să-i indrume iar persoanele indicate ar fi părinţii,ei ar trebui să înţeleagă că exemplul personal este cel mai important în educaţia celor mici.Dacă părinţii vor alege să-şi petreacă cea mai mare parte a timpului în faţa televizorului,va fi dificil să-i împiedice pe copii să apeleze la internet.
Întradevăr aceste noi forme de comunicare şi informaţie ne sunt folositoare pentru cultura generală dar însă au o influenţă negativă asupra copiilor.Calculatorul şi mobilul sunt folosite pentru informare dar şi pentru"relaxare",cu"ajutorul"lor ne refugiem de această lume care prin poblemele oferite ne determină să plecăm pentru un moment din acest loc.Internetul şi jocurile video au prioritate în faţa orelor care ar trebui alocate informaţiei şi prelucrării ei într-un mod prin care poti dobândi noi competenţe care te pot ajuta pe viitor la realizarea unor proiecte de viitor(constructiv).
În mai multe studii descoperim că mintea tinerilor ajunge să fie dependenti de starea de pasivitate,de neconcentrare şi negândire care i-a fost indusă zilnic,câteva ceasuri,prin intermediul internetului.
Copilul nu poate rezista tentaţiei de a privi aceste tehnologii care fascinează,care au un caracter hipnotic şi care dau dependenţă,ei nu anticipează pericolul la care se expun.Ei au nevoie de cineva care să-i indrume iar persoanele indicate ar fi părinţii,ei ar trebui să înţeleagă că exemplul personal este cel mai important în educaţia celor mici.Dacă părinţii vor alege să-şi petreacă cea mai mare parte a timpului în faţa televizorului,va fi dificil să-i împiedice pe copii să apeleze la internet.
Un fenomen des întâlnit este cazul următor:un părinte pentru a compensa timpul în care el nu este acasă îi oferă copilului un calculator şi-i permite să-l folosească oricând.El îl foloseşte tot timpul şi uită de viaţa cotidiană,de programul lui care ar fi trebuit însuşit studiului individual.
Aici se produce o rupere între realitate şi ficţiune,nu se mai face distincţia între real şi fictiv,confundă ambii termeni,işi construieşte o lume propriei în care viaţa îi este hrănită cu ficţiunea.
Aici se produce o rupere între realitate şi ficţiune,nu se mai face distincţia între real şi fictiv,confundă ambii termeni,işi construieşte o lume propriei în care viaţa îi este hrănită cu ficţiunea.
Deficienţele de atenţie şi concentrare,slăbirea capacităţilor mentale,a puterii de judecată şi a motivaţiei sunt probleme care se află de câteva zeci de ani în atenţia cercetătorilor din lumea occidentală.În ultima vreme aceste afecţiuni au început să fie observate şi la mulţi dintre copiii şi tinerii din ţara noastră,sindromul anunţându-se a avea o mare răspândire în următorii 10ani.
Comments